На виконання Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою інституційного забезпечення та впорядкування процесу проведення електронних публічних консультацій в Криничанській територіальній громаді, для безпосередньої участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити Положення про електронні консультації та опитування на території Криничанської територіальної громади згідно з додатком.
2. Старшому інспектору з питань інформаційних технологій створити на офіційному сайті селищної ради розділ «Електронні консультації та опитування» з посиланням на веб-портал «Е-консультації» згідно з напрямками Положення. Надати доступ керуючому справами (секретарю) виконавчого комітету Криничанської селищної ради до адміністрування веб-порталу «Е-консультації» для здійснення наповнення необхідною інформацією.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської етики, правової політики та боротьби із злочинністю та захисту прав людей.
Селищний голова Юрій БАЛЮК
смт Кринички
27 січня 2022 року
№3-17/VIII
Додаток
до рішення селищної ради
від 27 січня 2022 року
№3-17/VIII
Положення
про електронні консультації та опитування на території
Криничанської територіальної громади
Це Положення відповідно до Конституції України, Європейської хартії місцевого самоврядування, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», Указів Президента України «Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016-2020 роки», «Про Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні та першочергових заходів з її реалізації», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики», Розпоряджень Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку електронної демократії в Україні та плану заходів щодо її реалізації», «Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні», «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні” визначає основні вимоги до організації і проведення Криничанським селищним головою, Криничанської селищною радою та її виконавчими органами (далі – органи місцевого самоврядування) електронних консультацій та опитувань (далі – е-консультації) з питань, що належать до їх компетенції.
Е-консультації є однією з форм участі членів Криничанської територіальної громади у місцевому самоврядуванні. Вони проводяться з метою забезпечення участі членів територіальної громади у вирішенні питань місцевого значення.
Розділ 1. Загальні положення
1.1.Е-консультації проводяться на засадах добровільності, інклюзивності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій та коментарів, поданих під час їх проведення.
1.2.Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в е-консультаціях.
1.3. Е-консультації мають відкритий характер. Кожна особа яка досягла 18-річного віку, є громадянином України, громадянином іншої країни або ж є особою без громадянства, на законних підставах перебуває у межах територіальної громади та в законний спосіб може підтвердити цей факт, може взяти участь або ініціювати е-консультацію. Факт належності особи до територіальної громади підтверджується однією з зазначених умов:
1.3.1 особа зареєстрована в одному з населених пунктів, які входять до складу Криничанської територіальної громади;
1.3.2. особа на законних підставах орендує або користується житлом в межах територіальної громади;
1.3.3. особа працює в межах територіальної громади.
1.4. Уся інформація (у тому числі копії документів), пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням публічних консультацій, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, акти посадових осіб, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на веб-порталі «Е-консультації», а також можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення.
1.5. Публічні консультації не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборчої агітації.
1.6. Результати проведення е-консультацій враховуються органами місцевого самоврядування під час прийняття остаточного рішення і в подальшій їх роботі.
1.7. Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультація та завершується у строки, визначені органами місцевого самоврядування.
Також інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації» може поширюватися в будь-яких інших засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади.
1.8. Органи місцевого самоврядування під час проведення е-консультації взаємодіють із засобами масової інформації, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали.
1.9. Е-консультації проводяться у формі:
– електронного опитування – це проведення опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування. Електронне опитування може мати як просту форму (певна кількості питань із закритим переліком варіантів відповідей, опитувальник з одним варіантом відповіді, з декількома варіантами відповіді) так і складну форму (опитувальник з можливістю редагуванням відповідей; з налаштуванням діапазону балів оцінки або рейтингування). Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Опитування» на веб-порталі «Е-консультації».
– електронної консультації з громадськістю – це оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання з можливістю коментування учасниками е-консультації та внесенням власних коментарів. Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Консультації» на веб-порталі «Е-консультації».
– електронного обговорення нормативно-правового акту – це оприлюднення проєкту нормативно-правового акту органами місцевого самоврядування з можливістю коментування документу учасниками е-консультації та внесенням власних коментарів.
Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Обговорення НПА» на веб-порталі «Е-консультації».
1.10. Під час проведення е-консультацій орган місцевого самоврядування інформує про їх проведення:
– осіб, права, свободи, інтереси чи обов’язки яких потребують визначення,
– на яких вплине результат е-консультацій,
– які братимуть участь у його реалізації,
– фахівців з відповідних питань,
– інших заінтересованих осіб.
1.11.Матеріали е-консультацій, оприлюднені на веб-порталі «Е-консультації», архівуються та зберігаються суб’єктом владних повноважень не менше ніж п’ять років з дня прийняття рішення.
1.12. Строк проведення е-консультацій визначається суб’єктом владних повноважень з урахуванням складності питання, проєкту акту, терміновості, пріоритетності, строків виконання завдань.
Строк проведення е-консультацій не може становити менше 15 календарних днів, якщо інше не передбачено законом. Строк проведення е-консультації обчислюється з моменту оприлюднення.
1.13. Е-консультації можуть проводитися щодо:
Проєктів нормативно-правових актів, що мають важливе значення для територіальної громади;
Програм соціально-економічного і культурного розвитку та інших програм, рішень стосовно стану їх виконання;
Проєктів бюджету та звітів про його виконання;
Проєктів генерального плану та змін до нього, планів зонування територій, детальних планів території;
Проєкту Стратегічного плану розвитку та змін до нього;
Проєктів актів, прийняття яких може впливати на стан навколишнього природного середовища, у тому числі та не обмежуючись, намірів створення в місті чи поблизу нього нових екологічно небезпечних об’єктів, які можуть змінити умови життя і підвищити ризик техногенних аварій, сприяти виникненню шкідливих для здоров’я мешканців факторів, або які вимагають незалежної екологічної експертизи для з’ясування їх екологічної небезпеки;
Проєктів Статуту територіальної громади та змін до нього;
Відчуження об’єктів комунальної власності, які мають важливе значення для задоволення потреб громади, передача їх в оренду та під заставу;
Програм приватизації об’єктів комунальної власності;
Переліків об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації;
Надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також скасування такого дозволу;
Питань адміністративно-територіального устрою, передбачених законодавством;
Символіки територіальної громади;
Встановлення правил з питань благоустрою, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках та інших правил, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;
Зміни тарифів на ЖКП, відносно яких рішення ухвалюється органом місцевого самоврядування;
Проєктів рішень ради про зміну місцевих податків та зборів;
Проєктів рішень про зміну (запровадження) платних послуг у лікувальних та навчальних закладах;
Визначення порядку надання адміністративних послуг;
Присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій.
Розділ 2. Ініціатори, користувачі та заінтересовані особи е-консультацій
2.1. Е-консультації організовує і проводить орган місцевого самоврядування, який готує пропозиції щодо вирішення певного питання або є розробником проєкту нормативно-правового акту, за допомогою керуючого справами (секретар) виконавчого комітету Криничанської селищної ради, що здійснює управління веб-порталом «Е-консультації» (далі – Модератор).
2.2. Консультаційно-дорадчі органи при органах місцевого самоврядування, громадські об’єднання, благодійні організації, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, органи самоорганізації населення, профспілкові організації та організації роботодавців (далі – інститути громадянського суспільства) можуть ініціювати проведення е-консультацій, шляхом подання відповідних пропозицій органу місцевого самоврядування чи створити е-консультацію на веб-порталі «Е-консультації».
Е-консультацію з пропозицією щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування на веб-порталі «Е-консультації» ініціює від інституту громадянського суспільства його голова.
Ініціювати проведення е-консультацій, може також особа, яка на законних підставах проживає у межах громади та відповідає умовам частини 1.3 цього положення.
2.3. В е-консультаціях мають право брати участь користувачі веб-порталу «Е-консультації», належним чином зареєстровані і ідентифіковані за допомогою сертифікованих сервісів ідентифікації.
Користувачі реєструються та самостійно оновлюють відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі.
2.4. З метою забезпечення відкритості та доступності інформації щодо е-консультацій, які проводяться органами місцевого самоврядування та їх належного інформування, орган місцевого самоврядування веде Інформаційний реєстр заінтересованих осіб.
Користувач е-консультацій, який бажає увійти в категорію заінтересованих осіб для можливості отримання інформації про е-консультації, які проводяться органами місцевого самоврядування, створює особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації» та обирає категорії консультацій, в яких заінтересований.
В Інформаційному реєстрі заінтересованих осіб містяться відомості про прізвище, ім’я, по батькові заінтересованої особи, сфери її інтересів, контактна інформація (електронна адреса, засоби телефонного зв’язку).
З метою підтримання Інформаційного реєстру заінтересованих осіб в актуальному стані користувач самостійно оновлює відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі «Е-консультації».
При створенні особистого електронного кабінету на веб-порталі «Е-консультації» користувач е-консультацій подає такі відомості: прізвище, ім’я, по батькові, контактну інформацію (електронну адресу, засоби телефонного зв’язку) та надає згоду на обробку своїх персональних даних.
Ведення інформаційного реєстру заінтересованих осіб здійснюється з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
2.5. Учасники е-консультацій під час проведення публічних консультацій мають право:
1) здійснювати моніторинг процесу підготовки та прийняття рішень органами місцевого самоврядування, які були прийнятті на основі е-консультацій;
2) подавати органам місцевого самоврядування пропозиції та коментарі з питань місцевого значення, що були винесені на е-консультації;
3) отримувати від органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб відомості та інформацію, що необхідна для участі в е-консультаціях, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Розділ 3. Порядок проведення електронних консультацій
3.1. Е-консультації проводяться шляхом:
– оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання;
– опитування задля виявлення громадської думки;
– оприлюднення та збору коментарів на проєкт нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування.
3.2.Е-консультації організовує і проводить орган місцевого самоврядування, який є розробником проєкту нормативно-правового акту або готує пропозиції щодо вирішення певного питання, за допомогою керуючого справами (секретар) виконавчого комітету Криничанської селищної ради (далі – Модератор).
3.3. Органи місцевого самоврядування щороку складають орієнтовний план проведення консультацій, де включені також електронні консультації (далі – орієнтовний план) з урахуванням пропозиції органів місцевого самоврядування, консультативно-дорадчих органів утворених при органах місцевого самоврядування, членів територіальної громади, громадських об’єднань, органів самоорганізації населення.
3.4. Орган місцевого самоврядування у день початку е-консультації розміщує інформацію про початок е-консультації на офіційному інтернет-ресурсі, а також надсилає електронною поштою заінтересованим особам, що включені до інформаційного реєстру заінтересованих осіб повідомлення про початок е-консультації.
3.5. Авторизація на веб-порталі «Е-консультації» відбувається з використанням Bank ID, кваліфікованого цифрового підпису тощо також учасник е-консультацій надає згоду на обробку своїх персональних даних.
3.6. Користувачі е-консультацій під час проведення е-консультацій подають коментарі у електронній формі, які опубліковуються на веб-порталі «Е-консультації». Коментарі користувача е-консультації із зазначенням прізвища, імені, по батькові автора оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації».
3.7. Не підлягають оприлюдненню, розгляду та видаляються лише коментарі, які містять заклики, спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення, анонімні пропозиції, а також ті, що містять ненормативну лексику та які не стосуються питання, щодо якого проводяться е-консультації.
3.8. Коментарі, що надійшли під час е-консультацій, вивчаються та аналізуються органами місцевого самоврядування.
3.9. На розгляд коментарів, що надійшли під час е-консультацій, не поширюються вимоги Закону України “Про звернення громадян”. Індивідуальні відповіді щодо результатів розгляду пропозицій не надаються та не надсилаються учасникам е-консультацій.
3.10. Ініціювати е-консультацію особа може лише після реєстрації на веб-порталі «Е-консультації». Консультація ініційована користувачем веб-порталу перевіряється Модератором впродовж 2 робочих днів з моменту створення такої е-консультації на відповідність вимогам пункту 3.7 цього Положення. До цього часу текст консультації доступний для перегляду лише ініціатору та Модератору з приміткою «Ваше повідомлення знаходиться на модерації».
В разі відповідності консультації вимогам пункту 3.7 цього Положення Модератор не пізніше наступного дня після перевірки надає консультацію відповідним структурним підрозділам органу місцевого-самоврядування для вивчення та аналізу. У разі прийняття позитивного висновку структурним підрозділом органу місцевого самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, замовником проведення такої консультації стає структурний підрозділ органу місцевого-самоврядування, який зазначає на веб-порталі додатково інформацію про автора ініціативи.
3.11. У разі прийняття негативного висновку структурним підрозділам органу місцевого самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, оприлюднення такої консультації не здійснюється, а ініціатору, у той же термін, надсилається вмотивована відмова в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
3.12. Ініціатор, якому відмовлено в оприлюдненні у зв’язку з необхідністю доопрацювання консультації, може виправити недоліки та ініціювати консультацію повторно. В разі отримання повторної відмови, консультація з ініційованого питання не проводиться.
3.13. Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультації та завершується у строки, визначені органом місцевого самоврядування. Інформація про початок консультації невідкладно публікується на веб-порталі «Е-консультації», а також надсилається ініціатору консультації в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
3.14. Е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) організовуються і проводяться у такому порядку:
– визначається питання, яке буде винесене на консультацію та альтернативні пропозиції щодо його вирішення;
– приймається рішення про проведення консультації;
– розробляється план заходів з організації та проведення консультації (у разі потреби);
– вживаються заходи для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих осіб;
– оприлюднюється інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації»;
– збираються коментарі, пропозиції чи оцінки щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки, шляхом проведення е-консультації;
– формуються пропозиції та коментарі щодо кожного альтернативного вирішення питання;
– проводиться аналіз результатів та узагальнюється інформація отримана шляхом консультації;
– забезпечується врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення;
– оприлюднюються результати е-консультації на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи.
3.15. В інформаційному повідомленні е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) зазначаються:
– найменування органу місцевого самоврядування, який проводить обговорення;
– питання, яке винесене на консультацію, а також альтернативні пропозиції щодо його вирішення; текст проєкту нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування;
аналітичні документи, інформаційні матеріали, розрахунки, кошториси, що стосуються винесеного питання тощо;
– соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення;
– можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
– відомості про строк, порядок обговорення питання винесеного на консультацію, спосіб внесення пропозицій чи зауважень учасників, які беруть участь в консультації;
– спосіб забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
– прізвище, ім’я відповідальної особи органу місцевого самоврядування;
– строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.
3.16. Пропозиції, коментарі та зауваження під час проведення е-консультації подаються лише через веб-портал «Е-консультації», вносяться в протокол е-консультації та зберігаються протягом 5 років.
3.17. Пропозиції, коментарі та зауваження, що надійшли під час е-консультації, вивчаються та аналізуються із залученням у разі потреби відповідних фахівців.
3.18. За результатами е-консультації готується звіт, в якому зазначається:
– найменування органу місцевого самоврядування, який проводив обговорення;
– зміст питання, яке було винесено на консультацію, альтернативні пропозиції щодо його вирішення або текст проєкту акту органу місцевого самоврядування, що виносилися на консультацію, а також додаткові матеріали;
– інформація про осіб, що взяли участь в консультації;
– інформація про пропозиції, оцінки та зауваження, що надійшли до органу місцевого самоврядування за результатами консультації, із зазначенням авторів;
– узагальнена інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов’язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;
– рішення та додатки до них, прийняті за результатами обговорення.
3.19. Звіт про результати е-консультації оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи не пізніше 15 календарних днів після закінчення консультації.
3.20. Рішення з додатками за результатами е-консультації в обов’язковому порядку орган місцевого самоврядування доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» та в інший прийнятний спосіб протягом п’яти робочих днів після його прийняття.
Розділ 4. Відповідальність за порушення порядку проведення е-консультацій
4.1. За порушення вимог цього Положення посадові та службові особи органу місцевого самоврядування несуть відповідальність передбачену чинним законодавством.
4.2. Непроведення е-консультацій з громадськістю у випадках, передбачених пунктом 1.13. цього Положення, а також неналежне проведення (з порушенням вимог цього Положення) – може бути підставою для скасування ухваленого рішення.
4.3. Оскарження рішень, дій чи бездіяльність органу місцевого самоврядування до суду здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Секретар селищної ради Олег ЗОЛОТАРЕВСЬКИЙ