Загальні положення, основні завдання, функції, права та організація роботи фінансового відділу
опубліковано 16 червня 2025 року о 15:05

ПОЛОЖЕННЯ 

про фінансовий відділ Криничанської селищної ради

 

І. Загальні положення

1.1. Фінансовий відділ Криничанської селищної ради (далі – відділ) є самостійним виконавчим органом Криничанської селищної ради, що утворюється селищною радою (код ЄДРПОУ - 04338380), є підзвітним та підконтрольним селищній раді, підпорядкований селищному голові та виконавчому комітету селищної ради, підзвітний та підконтрольний відповідно Міністерству фінансів України та Департаменту фінансів обласної державної адміністрації.

Фінансовий відділ Криничанської селищної ради є головним розпорядником бюджетних коштів. Здійснює функції з складання, виконання селищного бюджету, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами селищного бюджету.

1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, розпорядженнями департаменту фінансів облдержадміністрації, рішеннями обласної, районної та селищної рад, розпорядженнями селищного голови, рішеннями виконавчого комітету селищної ради, а також цим положенням.

1.3. Засновником відділу є: Криничанська селищна рада.

1.4. Повна назва відділу: Фінансовий відділ Криничанської селищної ради.

1.5. Скорочена назва відділу: Фінвідділ Криничанської селищної ради.

1.6.Юридична адреса відділу: 52300, Дніпропетровська область, Кам’янський район, селище Кринички, вул. Михайла Грушевського, 2

1.7. Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки та штампи.


ІІ. Основні завдання

Основними завданнями відділу є:

2.1. Забезпечення реалізації єдиної державної бюджетної політики на території громади.

2.2. Підготовка та подання на затвердження виконавчому комітетові селищної ради плану заходів, щодо складання прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди, проєкту селищного бюджету та виконання селищного бюджету.

2.3. Розроблення в установленому порядку прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди та проєкту селищного бюджету.

2.4. Підготовка розрахунків до проєкту селищного бюджету та прогнозу на наступні за планованим два бюджетні періоди і подання таких документів на схвалення виконавчому комітетові селищної ради та на розгляд селищної ради.

2.5. Забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів.

2.6. Розроблення пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат.

2.7. Здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо селищного бюджету.

2.8. Здійснення загальної організації та управління виконанням селищного бюджету на території громади, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.


ІІІ. Функції

Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

3.1. Організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінфіну, рішень селищної ради та її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови та здійснює контроль за їх реалізацією.

3.2. Готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

3.3. Вносить пропозиції щодо проєкту селищного бюджету.

3.4. Бере участь у:

- підготовці заходів щодо регіонального розвитку;

- погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими структурними підрозділами та виконавчими органами селищної ради;

- розробленні проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи та виконавчі органи селищної ради;

- підготовці балансу фінансових ресурсів селищного бюджету, готує пропозиції стосовно доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг;

- розробленні проєктів розпоряджень селищного голови.

3.5. Аналізує соціально-економічні показники розвитку громади та враховує їх під час складання прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди та проєкту селищного бюджету.

3.6. Забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.

3.7. Розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів.

3.8. Визначає порядок та строки розроблення бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів.

3.9. Проводить під час складання і розгляду прогнозу на наступні за плановим два бюджетні періоди та проєкту селищного бюджету аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо відповідності такого проєкту меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів.

3.10. Приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій до проєкту селищного бюджету перед поданням його на розгляд виконавчому комітетові селищної ради та селищній раді.

3.11. Бере участь у підготовці звітів селищного голови для їх розгляду на сесії селищної ради.

3.12. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами та виконавчими органами селищної ради інформаційні та аналітичні матеріали для подання селищному голові.

3.13. Організовує роботу з підготовки проєкту селищного бюджету, визначає за дорученням керівництва порядок і строки подання структурними підрозділами та виконавчими органами селищної ради матеріалів для підготовки проєкту селищного бюджету і прогнозних розрахунків коштів, що передаються для виконання спільних проєктів; складає проєкт селищного бюджету та прогноз на наступні за планованим два бюджетні періоди.

3.14. Складає і затверджує тимчасовий розпис селищного бюджету та розпис селищного бюджету, вносить в установленому порядку зміни до розпису селищного бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність зазначеного розпису встановленим бюджетним призначенням.

3.15. Погоджує мережу розпорядників і одержувачів коштів селищного бюджету (реєстру змін до мережі).

3.16. Погоджує паспорти бюджетних програм.

3.17. Проводить в установленому порядку розрахунки між селищним, обласним та державним бюджетами.

3.18. Перевіряє правильність складання і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з селищного бюджету.

3.19. Погоджує кошториси, плани асигнувань та штатні розписи апарату селищної ради, структурних підрозділів та виконавчих органів селищної ради.

3.20. Здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до селищного бюджету.

3.21. Організовує виконання селищного бюджету, забезпечує разом з територіальним органом Державної податкової/фіскальної служби, територіальним органом Державної казначейської служби України, іншими структурними підрозділами та виконавчими органами селищної ради надходження доходів до селищного бюджету та вживає заходів щодо ефективного витрачання бюджетних коштів.

3.22. Погоджує висновки Державної податкової/ фіскальної служби про повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за платежами, належними селищному бюджету, та платежами, які підлягають розподілу між державним та селищним бюджетом.

3.23. Погоджує подання органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів до бюджету за платежами, що належать селищному бюджету.

3.24. Готує і подає офіційні висновки про перевиконання (недовиконання) дохідної частини загального фонду селищного бюджету для прийняття рішення про внесення змін до бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів селищного бюджету.

3.25. Проводить моніторинг змін, що вносяться до селищного бюджету.

3.26. За рішенням селищної ради розміщує тимчасово вільні кошти селищного бюджету на вкладних (депозитних) рахунках банків та придбаває державні цінні папери, цінні папери, імітовані селищною радою.

3.27. Аналізує бюджетну і фінансову звітність (інші звіти) про виконання селищного бюджету, інші фінансові звіти, подані територіальним органом Державної казначейської служби України.

3.28. Інформує керівництво селищної ради про стан виконання селищного бюджету за кожний звітний період і подає їм на розгляд річний та квартальний звіти про виконання селищного бюджету.

3.29. Розглядає звернення щодо виділення коштів із резервного фонду бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень.

3.30. Організовує та проводить внутрішній аудит у порядку, визначеному законодавством.

3.31. Бере участь у розробленні програм, подає пропозиції щодо удосконалення механізму економічного стимулювання підприємств для розвитку економічного потенціалу громади.

3.32. Розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій.

3.33. Опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів селищної ради.

3.34. Готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень.

3.35. Бере участь у розробленні пропозицій щодо удосконалення структури селищної ради та її виконавчих органів, готує пропозиції щодо визначення чисельності працівників, фонду оплати їх праці, витрат на утримання.

3.36. Здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства щодо селищного бюджету на всіх стадіях бюджетного процесу.

3.37. Застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства.

3.38. Приймає рішення про застосування до учасників бюджетного процесу заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, у межах установлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема, щодо:

- зупинення операцій з бюджетними коштами;

- призупинення бюджетних асигнувань;

- зменшення бюджетних асигнувань;

- повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;

- безспірне вилучення коштів з селищного бюджету;

3.39. Здійснює управління місцевим боргом і гарантованим боргом, зокрема:

- бере участь у розробленні та опрацюванні нормативно-правових актів з питань управління місцевим боргом;

- здійснює управління ризиками, пов’язаними з місцевим боргом;

- прогнозує фінансування селищного бюджету;

- веде оперативний облік місцевого та гарантованого боргу;

- відкриває в установах державних банків валютні рахунки для отримання коштів до селищного бюджету у валюті з наступною конвертацією валюти у гривню та перерахуванням на рахунки селищного бюджету, відкриті в системі Державної казначейської служби України;

- за рішенням селищної ради вчиняє правочини з місцевим боргом, у тому числі щодо обміну, випуску, купівлі, викупу та продажу боргових зобов’язань територіальної громади;

- здійснює заходи щодо підвищення привабливості інвестування і поліпшення кредитного рейтингу громади;

- здійснює контроль за виконанням умов залучення, обслуговування і погашення заборгованості, відповідності визначеним в установленому порядку обсягам, строкам та умовам запозичень.

3.40. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є.

3.41. Постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень.

3.42. Здійснює повноваження, делеговані органом місцевого самоврядування.

3.43. Забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки.

3.44. Організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів.

3.45. Забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом.

3.46. Бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів).

3.47. Забезпечує захист персональних даних.

3.48. Забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників підрозділу.

3.49. Здійснює діловодство управлінської діяльності та кадрове діловодство відповідно до чинного законодавства.

3.50. Здійснює інші передбачені законом повноваження.


IV. Права

Відділ має право:

4.1. Одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів та виконавчих органів селищної ради, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали з питань, що виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання бюджету та звітування про його виконання.

4.2. Залучати фахівців інших структурних підрозділів та виконавчих органів селищної ради, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до компетенції відділу.

4.3. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи відділу.

4.4. Користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.

4.5. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції відділу.

4.6. Укладати в установленому порядку угоди про співробітництво, налагоджувати прямі зв’язки із міжнародними організаціями, фондами тощо.

4.7. Відділ в установленому законодавством порядку та у межах своїх повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами та виконавчими органами селищної ради, апаратом селищної ради, органами місцевого самоврядування, центральними органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.


V. Організація роботи

Управління відділом, права та обов’язки керівника:

5.1. Відділ очолює начальник.

Начальник відділу призначається на посаду та звільняється з посади селищним головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.

5.2. Начальник відділу має заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади селищним головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.

5.3. Начальник відділу:

- здійснює керівництво відділом, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, за реалізацію його повноважень, організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці;

- готує на затвердження селищній раді положення про відділ;

- подає на затвердження селищному голові посадові інструкції працівників відділу, які є посадовими особами місцевого самоврядування;

- затверджує посадові інструкції працівників відділу, окрім посадових осіб місцевого самоврядування;

- в установленому законодавством порядку приймає на посади (на роботу) працівників відділу, які не є посадовими особами місцевого самоврядування;

- подає сільському голові пропозиції щодо преміювання, установлення надбавок та присвоєння рангів працівникам відділу, які є посадовими особами місцевого самоврядування;

- здійснює притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відділу;

- планує роботу відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи виконавчих органів селищної ради;

- планує роботу відділу, вносить пропозиції щодо формування планів роботи виконавчих органів селищної ради;

- вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи відділу;

- звітує перед селищним головою про виконання покладених на відділ завдань та затверджених планів роботи;

- без довіреності представляє інтереси відділу у відносинах іншими виконавчими органами селищної ради, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, з установами, організаціями та підприємствами усіх форм власності;

- видає у межах своїх повноважень накази, організовує здійснення контролю за їх виконанням.

Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Мін’юсту;

- подає на затвердження селищному голові кошторис та штатний розпис відділу в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

- розпоряджається коштами у межах затвердженого в установленому порядку кошторису відділу;

- затверджує розпис доходів і видатків селищного бюджету на рік та тимчасовий розпис на відповідний період, забезпечує відповідність розпису селищного бюджету встановленим бюджетним призначенням;

- організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності працівників відділу;

- організовує роботу по підбору та формуванню кадрового резерву відділу;

- проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень відділу;

- забезпечує дотримання працівниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

- здійснює інші повноваження, визначені законодавством.

5.4. Накази начальника відділу, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та Мінфіну, можуть бути скасовані селищним головою.

5.5. Відділ утримується за рахунок коштів селищного бюджету.

5.6.Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників відділу визначається в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому законодавством порядку.


VІ. Заключні положення

6.1. Ліквідація і реорганізація відділу здійснюється за рішенням селищної ради у встановленому законодавством порядку.

6.2. Зміни і доповнення до цього Положення вносяться селищною радою.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux