ПЛАН ЗАХОДІВ
на 2025 рік щодо наповнення бюджету Криничанської селищної територіальної громади, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни
№
з/п |
Зміст заходів згідно з розпорядженням | Виконавці | Строк виконання
|
1. | З урахуванням особливостей виконання бюджетів в умовах воєнного стану, наявної податкової бази та реального стану соціально-економічного розвитку відповідних територій забезпечити:
надходження податків, зборів та інших обов’язкових платежів до селищного бюджету виходячи із затверджених планових показників на 2025 рік (з урахуванням подальших змін); вжиття заходів з детінізації економіки та погашення податкового боргу, що склався станом на 01 січня 2025 року, не допускаючи його безпідставного утворення та зростання; проведення роз’яснювальної роботи з платниками податків з питань дотримання вимог податкового законодавства; здійснення системного моніторингу виконання планових показників та зміни обсягів надходжень у порівнянні з минулорічними, у розрізі податків, зборів та інших обов’язкових платежів до селищного бюджету. |
Старости селищної ради;
відділ земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища селищної ради; фінансовий відділ селищної ради. |
Протягом року |
2. | Доводити до ГУ ДПС у Дніпропетровській області помісячні планові показники за доходами у розрізі платежів,затверджених селищною радою, з урахуванням змін. | Фінансовий відділ селищної ради | Протягом року, після затвердження та внесення змін
|
3. | З метою збільшення надходжень до селищного бюджету: |
|
|
3.1. | З податку на доходи фізичних осіб:
активізувати роз’яснювальну роботу з керівниками суб’єктів господарювання щодо необхідності створення нових робочих місць, недопущення фактів “тіньової зайнятості” та випадків порушень законодавства про оплату праці, особливо в частині виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством мінімум, своєчасного утримання та перерахування до бюджету податку з доходів, отриманих від надання в оренду земельних часток (паїв); вжити заходи щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати на підприємствах, в організаціях та установах незалежно від їх форм власності , не допускаючи її несвоєчасну виплату в подальшому. |
Старости селищної ради;
фінансовий відділ селищної ради |
Протягом року |
3.2. | З плати за землю забезпечити:
виявлення суб’єктів господарювання, які використовують земельні ділянки без оформлення правовстановлюючих документів на землю,своєчасну передачу цих даних на розгляд комісії для відшкодування неотриманих селищним бюджетом доходів у вигляді орендної плати, а також вжиття заходів з оформлення такими суб’єктами господарювання правовстановлюючих документів на користування землею відповідно до вимог чинного законодавства України; обмін інформацією стосовно суб’єктів господарювання, по яких мають місце факти систематичної несплати земельного податку або орендної плати за землю, включаючи земельні ділянки, на яких відсутні об’єкти нерухомого майна, з метою розгляду питання щодо припинення права користування земельними ділянками та передачі їх у користування платоспроможним суб’єктам господарювання; здійснення інвентаризації діючих договорів оренди земельних ділянок та поданої податкової звітності щодо актуальності переліку діючих договорів оренди земельних ділянок, який надається органами місцевого самоврядування відповідному контролюючому органу відповідно вимог статті 288 Податкового кодексу України |
Сільські старости селищної ради;
відділ земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища селищної ради; юридичний відділ. |
Протягом року |
3.3. | З туристичного збору – забезпечити оновлення інформації стосовно переліків податкових агентів, уповноважених на отримання та перерахування до бюджету туристичного збору, та місць проживання (ночівлі), за якими здійснюється діяльність, розміщеної на офіційних вебсайтах територіальної громади | Сільські старости селищної ради;
відділ земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища селищної ради. |
Протягом року |
3.4. | З платежів, пов’язаних з використанням комунального майна:
підвищити ефективність діяльності та використання майна підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади; розглядати питання щодо передачі його в оренду з урахуванням вимог Закону України “Про оренду державного та комунального майна”. |
Відділ житлово-комунального господарства та комунальної власності | Протягом року |
4. | Відповідно до пункту 12.3. статті 12 Податкового кодексу України,організувати своєчасне та повноцінне виконання заходів ,передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2020 року № 1330 «Про затвердження Порядку та форм надання контролюючим органам в електронному форматі інформації щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів» та проведення моніторингу прийнятих рішень про встановлення ставок та пільг по місцевих податках і зборах. | Відділ земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища селищної ради | Протягом року |
5. | Вживати заходів із забезпечення інформаційної взаємодії між органами , що контролюють справляння надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування через інформаційно-аналітичну систему управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA» згідно з Порядком обміну інформацією між органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 червня 2021 року №627, забезпечити передачу відповідної інформації | Фінансовий відділ селищної ради | Протягом року |
6. | Забезпечити своєчасне наповнення даними інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів “LOGICA” відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 30 серпня 2021 року № 488 “Про затвердження Порядку обміну інформацією між Міністерством фінансів України та учасниками бюджетного процесу на місцевому рівні», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2021 року за № 1372/36994. | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Протягом року |
7. | При проведенні видатків на оплату праці працівників підпорядкованих бюджетних установ враховувати режим роботи установ та оновлені дані щодо контингенту отримувачів послуг, підопічних, у тому числі переміщених осіб по області та за її межі у зв’язку з воєнним станом забезпечивши дотримання вимог чинного законодавства | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
На час дії воєнного стану |
8. | Забезпечити належне та ефективне управління бюджетними коштами з метою отримання якісних послуг, що надаються установами соціально-культурної сфери, запровадивши режим жорсткої економії бюджетних ресурсів в умовах воєнного стану | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Протягом року |
9. | Проводити аналіз стану використання коштів на функціонування підпорядкованих бюджетних установ соціально-культурної сфери враховуючи режим їх роботи, завантаженість персоналу та повноту надання відповідних соціальних послуг в умовах воєнного стану. У разі наявності невикористаних залишків бюджетних коштів надавати обґрунтовані пропозиції щодо зменшення або перерозподілу відповідних планових призначень | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Щокварталу , до 10 числа |
10. | Вжити заходів щодо економного споживання енергоносіїв закладами бюджетної сфери, що передбачатимуть, зокрема: прискорення впровадження систем енергетичного менеджменту, використання механізму енергосервісу, запровадження альтернативних джерел живлення, оптимізацію режиму робочого часу та проведення навчального процесу, а також експлуатацію енергоспоживчого обладнання, зменшення кількості (площі) опалювальних та освітлювальних приміщень тощо.
Інформацію про вжиті заходи щодо економного споживання енергоносіїв закладами бюджетної сфери надавати до фінансового відділу селищної ради |
Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Протягом року
Щокварталу , до 10 числа |
11. | З метою забезпечення організації харчування учнів підпорядкованих закладів загальної середньої освіти провести аналіз кількості працівників їдалень та їх завантаженості з урахуванням режиму роботи установ та наявного контингенту здобувачів освіти. | Відділ освіти, культури, молоді та спорту | До 01 вересня 2025 року |
12. | Проаналізувати стан отримання та використання власних надходжень установами, які включено до мережі головного розпорядника коштів, за напрямами, визначеними чинним законодавством.
З метою забезпечення покращення надання послуг вжити організаційних заходів з активізації роботи установ щодо залучення додаткових позабюджетних коштів у 2025 році |
Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Щокварталу, до 20 числа 2025 року
Протягом року |
13. | Провести аналіз та упорядкування програм місцевого значення з метою оцінки їх ефективності, результативності та економічної доцільності відповідних витрат бюджету; забезпечити фінансування найбільш важливих та соціально необхідних заходів, у першу чергу тих, що спрямовані на захист суверенітету та незалежності України, військово-патріотичного виховання, надання допомоги найбільш вразливим верствам населення, забезпечення поліпшення регіональної політики щодо надання соціальних послуг, державних гарантій тощо | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Протягом року |
14. | Відповідно до статей 22 та 26 Бюджетного кодексу України, з метою забезпечення ефективного, економного та раціонального використання коштів забезпечити дієвий контроль за:
взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів нижчого рівня і витрачанням ними бюджетних коштів; належним виконанням договірних зобов’язань з боку проєктних і підрядних організацій та посилити контроль на стадії підписання актів приймання виконаних будівельних робіт. Надавати до фінансового відділу селищної ради інформацію щодо результатів проведеної роботи |
Головні розпорядники коштів селищного бюджету | Протягом року, одночасно з наданням пропозицій на фінансування
|
15. | Забезпечити цільове та ефективне використання коштів місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1147 “Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів” (із змінами);
У разі передачі таких коштів із спеціального фонду місцевого бюджету до загального фонду місцевого бюджету врахувати вимоги пункту 225 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України |
Відділ житлово-комунального господарства та комунальної власності селищної ради | Протягом року |
16. | З метою забезпечення належного управління бюджетними коштами при підготовці пропозицій щодо уточнення показників селищного бюджету керуватися пріоритетами, визначеними регіональними та місцевими програмами економічного та соціального розвитку.
При розподілі вільних залишків коштів селищного бюджету (крім субвенцій з інших бюджетів) та залишків коштів бюджету розвитку (крім субвенцій з інших бюджетів), які утворилися на кінець 2024 року, забезпечити дотримання вимог пункту 228 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України. При відборі інвестиційних проєктів доцільно керуватись такими цілями та критеріями відбору: створення умов для повноцінного соціально- економічного життя населення територіальної громади , зокрема забезпечення інклюзивного розвитку, реабілітації громадян тощо; наявність достатнього попиту на послуги/об’єкти, що будуть створені внаслідок реалізації проєкту; економічна доцільність та можливість забезпечення фінансовим ресурсом як реалізації проєкту, так і подальшого утримання створених основних активів |
Головні розпорядники коштів бюджету селищної ради;
Фінансовий відділ селищної ради |
Протягом року |
17. | Забезпечити:
підготовку, затвердження паспортів бюджетних програм та внесення відповідно до чинного законодавства змін до них на підставі інформації, наведеної у бюджетному запиті головного розпорядника коштів, з урахуванням бюджетних призначень, установлених рішенням про місцевий бюджет, порядків використання бюджетних коштів, керуючись цілями державної політики у відповідній сфері діяльності, на досягнення яких спрямована реалізація бюджетної програми; відповідність визначених результативних показників у бюджетних програмах офіційній державній статистичній, фінансовій та іншій звітності, даним бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку |
Головні розпорядники коштів бюджету селищної ради
|
Протягом року |
18. | Здійснювати закупівлі товарів, робіт та послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом днів з дня його припинення або скасування», з обов’язковим дотриманням принципів публічності закупівель, зокрема проводити у передбачених чинним законодавством випадках відкриті торгм з особливостями та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару.
Забезпечити прозорість обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Звернути увагу та застосовувати в роботі додатковий функціонал, створений для замовника у системі ProZorro, за рахунок якого є можливість опублікувати додаткову інформацію про потребу, дати обгрунтування або власну позицію, щодо необхідності такої закупівлі |
Головні розпорядники коштів бюджету селищної ради
керівники комунальних підприємств, установ, організацій , що належать до комунальної власності селищної ради ( за згодою). |
Протягом року |
19. | Забезпечити на базі електронної системи публічних закупівель “РгоZorro” моніторинг підготовки та аналіз стану здійснених бюджетними установами - розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня - закупівель товарів, робіт та послуг за кошти селищного бюджету. Звернути особливу увагу щодо відповідності здійснених закупівель меті діяльності таких установ.
|
Головні розпорядники коштів бюджету селищної ради
|
Протягом року |
20. | Забезпечити надання до фінансового відділу селищної ради звітів про виконання селищного бюджету разом з пояснювальною запискою щодо причин не освоєння планових призначень на відповідний бюджетний період та інформації стосовно проведення організаційних заходів відповідно до затверджених регіональних програм (інформацію надавати згідно з додатком 1 до цього плану) .
У разі наявності кредиторської заборгованості на звітну дату пояснити причини її виникнення |
Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Щокварталу, до 10 числа |
21. | Забезпечити надання до фінансового відділу селищної ради інформації про фактичний стан освоєння бюджетних коштів на об’єктах згідно з додатком 2 до цього плану та пояснювальними записками щодо їх освоєння. | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Щомісяця, до 10 числа |
22. | З метою сталого проходження опалювального періоду 2024/2025 років та забезпечення своєчасних розрахунків за комунальні послуги та енергоносії у 2025 році забезпечити дотримання вимог статті 49 Закону України “Про Державний бюджет України на 2025 рік” в частині спрямування 4 відсотків додаткових надходжень податку на доходи фізичних осіб до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, визначених абзацом другим частини першої цієї статті, які спрямовуються на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносії, які використовуються в процесі виробництва теплоенергії або іншого виду енергії, на підтримку підприємств з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, централізованого постачання холодної води та водовідведення | Фінансовий відділ селищної ради | Протягом року |
23. | Відповідно до частини третьої статті 26 Бюджетного кодексу України забезпечити у своїй діяльності, а також на підприємствах, установах, організаціях, які включено до мережі головного розпорядника коштів, здійснення цілісної системи внутрішнього контролю як сукупності постійних заходів, що забезпечують використання ресурсів (у тому числі бюджетних коштів) в належний та ефективний спосіб, з метою досягнення результатів відповідно до встановлених мети, завдань, планів і вимог щодо діяльності розпорядника бюджетних коштів | Головні розпорядники коштів селищного бюджету | Протягом року |
24. | Постійно планувати та вживати заходів щодо запобігання фактам порушень фінансово-бюджетної дисципліни розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, використовуючи сучасні актуальні методи та підходи, у тому числі систему заходів внутрішнього контролю та управління ризиками | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Протягом року |
25. | Посилити контроль за реагуванням на рекомендації, пропозиції та вимоги, надані Східним офісом Держаудитслужби та іншими контролюючими органами за результатами аудитів, ревізій, перевірок, та моніторингів закупівель, та усуненням виявлених порушень відповідно до чинного законодавства | Головні розпорядники коштів селищного бюджету
|
Протягом року |
Начальник фінансового відділу селищної ради Наталя КИЯНИЦЯ
Додаток 1
до розпорядження
селищного голови
від . .2025
№
|
Начальник фінансового відділу селищної ради Наталя КИЯНИЦЯ
Додаток 2
до розпорядження
селищного голови
. .2025 №
|
Начальник фінансового відділу селищної ради Наталя КИЯНИЦЯ
Додаток 1
до Плану заходів на 2025 рік щодо наповнення селищного бюджету, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни
|
ВИКОНАННЯ СЕЛИЩНОГО БЮДЖЕТУ по ____________________________________________________ станом на ___________________________ (назва головного розпорядника) тис. грн |
||||||||||
Видатки бюджету за програмною/
економічною структурою |
Затверджено
на 2025 рік (зі змінами) |
Затверджено на звітний період з урахуванням унесених змін | Профі-нансовано
за звітний період |
Касові видатки
за звітний період |
Відхилення
виконання (+;-) |
Відсоток
виконання |
Залишки коштів на рахунках розпорядників (одержувачів) на звітну дату | Дебіторська
заборгованість на звітну дату |
Кредиторська
заборгованість на звітну дату |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Головний розпорядник коштів селищного бюджету _______________ _________________________ Примітка. Інформація по закладах охорони здоров’я, установах і організаціях, які отримують фінансову підтримку з бюджету, надається за повною економічною класифікацією видатків бюджету. |
Начальник фінансового відділу
селищної ради Наталя КИЯНИЦЯ
Додаток 2
до Плану заходів на 2025 рік щодо наповнення селищного бюджету, ефективного використання бюджетних коштів та посилення фінансово-бюджетної дисципліни
ІНФОРМАЦІЯ
про стан освоєння коштів селищного бюджету, спрямованих на капітальні вкладення у розрізі інвестиційних проектів та на проведення капітальних ремонтів об’єктів станом на 01.__.2025 р.
по ____________________________________________________________________________________
(головний розпорядник коштів)
ТПКВКМБ /
Назва проєкту (об’єкта) (згідно з ПКД) |
Загальний період реалізації проєкту (об’єкту), рік початку і завершення |
Загальна вартість проєкту (об’єкта) тис грн | у тому числі на виго-товлення, перераху-нок, експертизу ПКД, ПВР | Залишок кошторисної вартості на
01.01.2023 р., тис. грн |
Обсяг коштів, тис. грн | Очікуваний рівень готовності проєкту (об’єкту) на кінець
2023 року, % |
Примітка
(зазначити інформацію про введення об’єктів в експлуатацію; причини неосвоєння коштів, виникнення заборгованості) |
|||||||||||||
План на 2023 рік | у тому числі на вигото-влення, перера-
хунок, експер-тизу ПКД, ПВР |
Отримано кошти | Перераховано розпоряднику нижчого рівня (одержувачу) | Освоєно | у тому числі на вигото-влення, перера-
хунок, експер-тизу ПКД, ПВР |
|||||||||||||||
Держа-вний бюджет | Обла
сний бюджет |
Місцевий бюджет | Держа-вний бюджет | Обла-сний бюджет | Місцевий бюджет | Держа-вний бюджет | Обла-сний бюджет | Місцевий бюджет | Держа-вний бюджет | Обла-сний бюджет | Місцевий бюджет | |||||||||
УСЬОГО |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
у тому числі в розрізі об'єктів: |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Начальник відділу селищної ради ____________ _______________